Känner mig naken

Nu är det så att jag har köpt en ny telefon, betalar för den och allt .. men har inte riktigt fått den i handen ännu. Jag fick informationen att jag skulle hämta den 2 dagar efter att jag var i affären.. så jag gick hem i en " mors lilla Olle " gång och visslade, klappade på djuren som kom fram på vägen och kände mig allmänt nöjd ... Känslan av att veta att " snart kommer jag att få en sprillans ny telefon i mina händer, få lukta på den nya lukten av teknik som gjorts i Asien, mest troligen Kina, få känna på ytan av plast och glas, sätta på telefonen, bli lycklig över det första livstecknet och sen bara pilla på telefonen i flera timmar.... pillepillepill!" .. NU har jag väntat i en vecka och den känslan har övergått till en frustration och irritation som jag helst inte skulle vilja känna. Nu var jag till och med superduktig och överförde ALLA mina bilder och allt som kan överföras in i datorn, i god tid, samma dag som jag köpte den där underbara satans jävla telefonen . Så nu har jag fortfarande samma gamla telefon, men samma dåliga selfiekamera, och känner mig naken. Jag kan inte ens kolla på gamla bilder och tänka " nämen gu va kul det där var.. " Känner en jobbig känsla va att skapa " nya minnen" men vill ju inte göra det med min still, GAMLA TELEFON ... Befinner mig i mellan-händelser-land och jag gillar det inte.

Så. Nu har jag åtminstone skrivit av mig, och jävlar vad jag vet att telefonen ändå kommer att kännas helt underbar i mina händer när jag väl får gå och hämta den i min " mors lilla Olle" gång, helt överlycklig med rosiga kinder.


____________________________________________
Allmänt | |
Upp